חביתת חומוס

– החביתה מתאימה לצמחונים וטבעונים, או סתם לאוהבי אוכל בריא, והיא טעימה ומהירה להכנה.

ניתן לאכול את חביתת החומוס כמנת חלבון צמחית עיקרית בארוחת הצהריים (החומוס הוא קיטניה), או כחביתת בוקר קטנה בבוקר או בערב.
הולך מצויין עם תוספת תבשילי ירקות, אורז, קינואה או דגן אחר וסלט.

המתכון מתאים לסועד אחד – וניתן להכפלה לפי הצורך.

חומרים

1. 4-8 כפות קמח חומוס – תלוי מה גודל החביתה שרוצים לקבל.
יש עדיפות לסוג קמח הנקרא בסאן (Besan) שעשוי מחומוס הודי קטן טחון (Chana) כי הוא עדין, קל לעיכול ויותר טעים (להשיג בחנויות הודיות – כתובות בסוף המתכון), אך גם קמח חומוס רגיל מבית הטבע בהחלט יתאים.
2. אחד מהשמנים הבאים – שמן קוקוס, גהי (חמאה מטוהרת), שמן זרעי ענבים – כל אלה שמנים העמידים בחום טיגון.
3. תבלינים: אפשר להשתמש בכולם, או בחלקם על פי הטעם האישי והנגישות – כמון, כורכום, זנגביל טחון או טרי קצוץ, פפריקה מתוקה, זרעי כוזברה טחונים, פלפל שחור, הינג* (לשים ממש מעט ובזהירות – 1-2 קורט, כי הטעם משתלט, אך מוסיף הרבה…), עלי קארי*– בערך חצי כף עלים מפוררים (את שני האחרונים – הינג ועלי קארי – ניתן להשיג בחנויות הודיות – כתובות והסברים בסוף המתכון), בצל קצוץ, כוזברה ירוקה – אם אוהבים.

אופן ההכנה

שמים בקערה קטנה–בינונית את קמח החומוס יחד עם מים בחצי הכמות מהקמח (ל – 8 כפות קמח להוסיף 4 כפות מים). יש להכניס את המים בהדרגה ולערבב כל הזמן עד לקבלת בלילה אחידה. להוסיף לבלילה את המלח ואת כל התבלינים. למוסיפים בצל – ניתן להתחיל בטיגונו הקל מראש. יש שאוהבים גם את טעם הבצל המטוגן וגם את טעמו המבושל ומשתמשים במחצית הכמות לטיגון ואת המחצית השניה מכניס לבלילה מראש עם התבלינים. כמובן שאפשר גם לוותר על הבצל, היות ויש המון תבלינים נהדרים שיתנו את הטעם הסופי הנהדר.
מחממים במחבת בגודל מתאים את אחד מהשמנים שבחרתם. שופכים פנימה בזהירות את הבלילה ומטגנים על אש קטנה-בינונית (בדיוק כמו עם חביתה מביצים), כאשר הצד התחתון משנה את צבעו לחום בהיר, הופכים את חביתת החומוס, מכסים, וממשיכים בטיגון על אש קטנה עוד זמן מה עד שהבלילה עשויה.

וריאציות טעימות נוספות

  • Tomato omelette – להוסיף לבלילה לפני הטיגון מעט תרד ו/או עגבניות קצוצות, שום
  • "ביצה מקושקשת" – לערבב במחבת את הבלילה תוך כדי טיגון עדין, ומקבלים "ביצה טבעונית מקושקשת"!

*עלי קארי (kadi patta)
עלים קטנים עם טעם ארומטי נהדר (מזכיר פיטנגו), ומשמשים בבישול בעיקר בדרום הודו. רפואית נחשבים למאזני סוכר, מחזקי כבד, וטובים לעור ולשיער. בחנויות ההודיות ניתן להשיגם בקיץ, ואז יש לתלות את צרור הגבעולים הפוך למשך כשבועיים לייבוש העלים, להורידם מהגבעולים ולשמור בצנצנת סגורה. מחזיק שנה שלמה לפחות, עד הקיץ הבא, שאז ניתן להשיגם שוב.

*הינג asafoetida) Hing)
תבלין הודי העשוי משרף טחון של שיח. מזכיר בטעמו שום או אבקת מרק. רפואית מפחית גזים ותסיסה במערכת העיכול, מסייע בעיכול, מפחית כאבים עוויתיים.

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט
דילוג לתוכן