בעלי עודף משקל האוכלים את ארוחתם העיקרית מוקדם (עד 15:00) מרזים מהר יותר מאשר האוכלים את ארוחתם העיקרית מאוחר (אחרי 15:00).

כך הוכח לראשונה בעולם במחקר שהתפרסם בחודש ינואר 2013 בז'ורנאל הבינלאומי להשמנת יתר The international journal of obesity.

לראשונה הוכח שכדי לרדת במשקל לא מספיק תוכנית תזונתית מוקפדת קלורית ובשילוב עם פעילות גופנית, אלא יש חשיבות רבה גם לשעות האכילה.

האוכלים מוקדם ירדו במשקל יותר מאשר האוכלים מאוחר.

בנוסף פיתחו גם האוכלים מאוחר רגישות נמוכה לאינסולין, דבר שמגדיל סיכון להתפתחות סוכרת בעתיד.

השוואה לאיורוודה:

במדע הרפואה המונעת של האיורוודה (Swasthya vruta), בגישה האיורוודית לסדר יום נכון (Dina charya), מומלץ לאכול את הארוחה העיקרית באמצע היום בין השעות 12:00 ל – 14:00. בשעות אלה, הדושה פיטה במכסימום, ולכן מערכת העיכול בשיא כוחה. התאבון מכסימאלי, מיצי העיכול יפרקו היטב את המזון, ואבות המזון יספגו היטב אל תוך הגוף.

לקריאה נוספת לחץ כאן… סקירה

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט