עיכול לעומת תזונה

האיורוודה מחשיבה מאוד את תיפקוד מערכת העיכול מבחינת עוצמתה והיכולת שלה לפרק ולספוג בקלות את מרכיבי הארוחה, אבות המזון. רוב המחלות נגרמות מהצטברות רעלים הדרגתית ומתמשכת עקב מזון לא מתאים או מערכת עיכול שאינה מצליחה להחדיר לגוף את החומרים הרצויים שבמזון, וגורמת לתסיסה, כבדות וחומרי פסולת בכמות מוגברת. חומרים אלה, המכונים לעיתים "רעלים", מצטברים ברקמות הגוף ומחלישים אותו. הם הסיבה לרוב הבעיות והמחלות הכרוניות כגון – בעיות ליחה ואסטמה, בעיות עור ופסוריאזיס, בעיות מפרקים, אלרגיות שונות, עייפות, מחלות מערכת העיכול, מיגרנה ועוד.

ממה מורכבת התזונה האיורוודית

התזונה האיו-ודית מורכבת מדגנים (אורז בסמטי, בורגול, קינואה, גריסים, שיבולת שועל), קטניות ועדשים שונים (גרגרי חומוס, עדשים כתומים, ירוקים, עדשי מאש), ירקות, פרות, יוגורט פרוביוטי, ושימוש נרחב בצמחי תבלין ותבליני בריאות (זנגוויל, כורכום, כמון, בזיליקום, קינמון , הל ועוד…)

האם זו שיטה צמחונית?

התזונה האיורוודית אינה מתייחסת רק למזון צמחוני אלא מתייחסת לכל סוגי המזונות. היא מתאימה לכל אדם את מזונו על פי איבחון הטיפוס שלו, חוסר האיזון או המחלה, על פי מצב מערכת העיכול (מאובחן בזמן הייעוץ האיורוודי), ועל פי מסלול הטיפול עליו מחליט המטפל.

תזונה לקיץ ותזונה לחורף (וגם לעונות מעבר…)

האיורוודה מתאימה תזונה לכל עונה בשנה. כגון תזונה מחממת לחורף ותזונה מקררת לקיץ.

מזון איורוודי מאפשר לעצור את הארוחה בזמן…!

מזון איור-ודי הינו מזון טעים, קל לעיכול, ומזין. מזון כזה ישמור על מערכת עיכול חזקה ומאוזנת שתאפשר פרוק וספיגה של המזון ביעילות רבה ללא תסיסה ויצירת רעלים. כשמערכת העיכול יעילה ניצול המזון טוב יותר, הרקמות מקבלות הזנה יעילה יותר, יש יותר סיפוק מהאוכל ואפשר לאכול פחות ולרדת במשקל.

 השפעת המזון על הרוח

האיור-ודה, הרפואה ומדע הבריאות של הודו העתיקה, מחשיבה מאוד את המזון לא רק כאמצעי לשמירת בריאות הגוף, אלא גם כאמצעי השומר על רוח ערנית ותודעה רעננה. המזון צריך לתרום לחשיבה בהירה ויצירתית, ריכוז טוב, זיכרון טוב, אינטואיציה, ולביטוי של חוכמה ואינטליגנציה טבעית.

כדי לאפשר זאת על המזון להיות קל לעיכול, לא מכביד, מונע תסיסה במעיים ויצירת רעלים, ומונע גזים וכבדות אחרי האוכל. כבדות כזו הינה סימן שהגוף מתקשה לעכל את המזון שמכביד עליו, ואז במקום לתת אנרגיה לגוף נלקחת ממנו אנרגיה ואנו חשים עייפים.

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט
דילוג לתוכן