שם בסנסקריט: Haridra

באנגלית: Turmeric

שם לטיני:  Curcuma Longa

דושות: מפחית ואטה ופיטה.

שימושים ברפואת איור וודה:

הכורכום משמש לכל בעיות העיכול ,סירקולציה ירודה, שיעול עם או בלי ליחה, דלקות גרון (פרינגיטיס, לרינגיטיס), היעדר וסת (אמנוריאה), מחלות עור לשימוש פנימי וחיצוני, סוכרת, דלקות מפרקים (ארטריטיס), אנמיה, פצעים ונפיחויות. מסורתית נחשב לחומר המטהר את הצ'קרות.

הכורכום הוא אנטיביוטיקה טבעית מצוינת . התבלין הורג פטריות וחיידקים במערכת העיכול ומשקם את מערך החיידקים הטבעי במעיים (פלורת המעיים). מטהר, משפר יצירת דם ומחזק את רקמת הדם (ראקטה דהטו). עוזר בהגמשת גידים ורצועות (מומלץ למתרגלי יוגה), עוזר לעיכול חלבונים.

כורכום

איך משתמשים:

לכאבי גרון – אינהלציה יבשה עם אדי כורכום:

שימו 1 כף כורכום במחבת קטן ללא מים (!). הדליקו אש קטנה-בינונית. המתינו עד שהמחבת מתחמם ותראו אדים שיוצאים מהאבקה. סיגרו את האש. עימדו מעל המחבת כאשר מגבת גדולה מונחת מעל הראש ואתם סוגרים אותה מעל המחבת כמו אוהל קטן (כמו אינהלציה מעל סיר אדים). נישמו תחילה דרך הפה. יתכן ותרגישו מעט תחושה של שריפה בגרון. כוונו את מרחק הראש מהמחבת מתחת למגבת כך שתרגישו את האדים בצורה נוחה. בנוסף סיגרו נחיר אחד ונישמו דרכו, ולסירוגין עשו זאת גם עם הנחיר השני. זה יחטא גם את מערות האף – טוב נגד נזלת.

האדים דועכים די מהר. שימו עוד כף וחזרו על התהליך. מומלץ לחזור על כך כל שעה – שעתיים, או לפחות 3 פעמים ביום.

לאחר טיפול אחד מרגישים מיד הקלה בכאבי הגרון היות ואדי הכורכום מפחיתי דלקת ומפחיתי כאב, והם מחטאים את הגרון באופן מאוד יעיל.

זהו טיפול נפלא! יש רק לבצעו ולא להתעצל…!

לילדים קטנים  – ניתן להיכנס יחד איתם מתחת למגבת ולהזמין אותם לנשום נשימות מהירות – "כמו נשימות של כלב"…

כתבה ב"ידיעות אחרונות" על כורכום:

שימו לב – לא לשכוח לסגור את האש לפני ששמים את המגבת מעל הראש!

חשוב: במידה ותוך כ – 10 – 12 שעות כאבי הגרון לא מופחתים או מחמירים יש להיוועץ עם רופא לגבי טיפול מתאים.

לשיעול – ½ כפית כורכום עם 1 כפית דבש. לערבב היטב. לבלוע כל שעתיים עד להטבה. עדיף לא לשתות מיד מים אח"כ כדי לא לקלקל את האיכות המייבשת של התערובת, אך כדי להוציא את הטעם המר אפשר למצוץ מעט דבש נקי.

להפחתת דימום וסתי חזק – עם כוס חלב חם.

לטיפול באבסס  – כורכום עם מלח וגהי (חמאה מטוהרת). לערבב, למרוח על האיזור ולחבוש.

לפצע או חתך  – שטיפה מיידית במים זורמים והשמת כורכום בכמות נדיבה. לחבוש. (מחטא, עוצר דימום, מקל על הכאב, מסייע בסגירת הפצע או החתך). שימו לב – מתאים רק לחתכים ופצעים שטחיים!

ליתר כולסטרול –  כורכום – לבלוע קפסולות כורכום וכן להשתמש בשימוש נרחב בבישול. (חשוב מאוד שילוב טיפול תזונתי ופעילות גופנית).

בליעת כורכום במינון טיפולי לא מומלצת במקרים של: צהבת חריפה (אקוטית), בעיות בקרישת הדם, דלקת בכיס המרה, אבני מרה.

* אין בכתוב כאן לשמש תחליף לייעוץ מקצועי ו/או לייעוץ רפואי. בכל בעיה רפואית יש להתייעץ קודם כל עם רופא משפחה או רופא מומחה.

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט
דילוג לתוכן