אורז בסמטי עם צימוקים ואגוזי קשיו

המתכון ל – 4 סועדים

 חומרים

1 כוס אורז בסמטי מסוג משובח, לבן או מלא, או חצי/חצי

2/3 כוס צימוקים

1/2 2 כפות גהי (חמאה מטוהרת) או שמן קוקוס או שמן זית [מתכון להכנת גהי]

4 כפות אגוזי קשיו לא קלויים

תבלינים:  1 כפית זנגויל,1/3 כפית מוסקט, 1/3כפית הל ו 1/3 כפית קינמון.

5 כוסות מים להשריה בלילה ועוד 2 כוסות לבישול לאחר ההשריה.

אופן ההכנה

יש לשטוף את האורז היטב ולהשרותו ב – 5 כוסות מים כל הלילה (לאחרונה נודע שיש ארסן  – חומר רעיל באורז. הכי פחות יש באורז בסמטי, וההשריה במים כל הלילה מוציאה 80% ממנו!). בבוקר לשטוף במים זורמים ולבשל אותו בכמות של פי 5 – 10 מים – כפי שמבשלים פסטה. זה יוריד עוד מה שנשאר מהארסן וזהו! עכשיו אפשר להמשיך ולבשל את האורז בכייף!

לטגן קלות את הקשיו בגהי או בשמן קוקוס או זית, לאחר כדקה יש להוסיף את הצימוקים והתבלינים לטיגון קל נוסף. להוסיף את האורז השטוף ולהמשיך בעוד טיגון קל תוך כדי ערבוב.

להוסיף את שתי כוסות המים  –  ומלח לפי הטעם, להביא לרתיחה, להנמיך את האש לדרגה נמוכה, לכסות את הסיר במכסה ולבשל עד שהאורז רך (כ- 10 דקות).

* אופציה נוספת להכנה: לבשל את האורז המושרה והשטוף עם התבלינים והמלח לחוד (עם מעט גהי). לטגן לחוד את הצימוקים והקשיו בשאר הגהי ולשפוך את הקשיו והצימוקים בסוף על גבי האורז המוכן.

אגב – מזמן למדתי מהרופאות ההודיות שביקרו אצלי בארץ, וגם ראיתי כשביקרתי במשפחות של רופאים איורוודים בהודו, שהן מבשלות את האורז בכמות גדולה של מים וכאשר האורז חצי מוכן, שוטפות אותו, מוסיפות רק מעט מים (כפי שבישלנו פעם ביחס של 1:2 – פי 2 מים מאורז) וממשיכות לבשלו על אש קטנה, בדיוק כפי שממליצים המדענים היום.

ללחוץ כאן לכתובות של חנויות הודיות לתבלינים וקיטניות

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט
דילוג לתוכן